Posted on

Cum influențează stilul de condus al șoferilor ?

Bine v-am regăsit la un nou articol de pe blogul LocalizareAuto.ro!

Discuțiile despre mașini, despre stilul de condus, despre întreținerea mașinilor sau despre ce tip de mașină este mai bine să achiziționăm pot ajunge să fie interminabile. Cursul acestor discuții diferă în funcție de persoanele implicate. Părerile sunt și o să fie mereu împărțite. Subiectele pe care le abordăm în cadrul articolelor noastre fac parte din categoria celor care pot genera astfel de discuții, iar părerile sunt mereu împărțite. Încă de la primul articol în care am abordat un subiect care nu este total în aria noastră de activitate, am consultat specialiști care să ne poată ajuta cu informații cât mai corecte. 

De această dată, dorim să aflăm și să vă împărtășim la ce se referă stilul de condus al unui șofer. În sistemul nostru de monitorizare auto, există un raport dedicat stilului de condus, dar acum nu la acesta facem referire. Ne raportăm la șoferi profesioniști, care nu fac o meserie de bază din șofat, ci îl practică doar de nevoie, pentru a se deplasa folosind mașina personală. 

Mai exact, cât de dăunător poate să fie dacă stilul de condus al șoferului este unul agresiv. Specialiștii de la service-urile auto (cu care colaborăm pentru partea de montaj a aparatelor GPS) ne-au explicat că o mare parte dintre clienții lor ar putea prevenii problemele pe care le au printr-un stil de șofat mai prudent și neagresiv. 

Câteva dintre cele mai întâlnite acțiune greșite ale șoferilor sunt:

  • Pedala de ambreiaj călcată permanent, inclusiv la semafor

O greșeală frecventă a şoferilor este condusul cu piciorul pe ambreiaj sau chiar obiceiul de a ține pedala călcată inclusiv când se așteaptă la semafor. Această cutumă va conduce la uzură prematură a plăcii de presiune, a rulmentului, dar și a sistemului hidraulic.

  • Frânarea agresiva sau stilul „smuls”

Mulți șoferi sunt adepții unui stil agresiv de condus, particularizat prin accelerări și frânări bruște sau frânări scurte și multiple. Multiple sunt şi riscurile la care se expune mașină: deteriorarea plăcuțelor şi a discurilor de frână, dar şi a unor componente din sistemul de suspensie.

  • Condusul cu rezervorul aproape gol

De cele mai multe ori, şoferii alimentează puțin câte puțin rezervorul și circulă cu acesta aproape gol, lucru ce va genera defecțiuni ale unor componente. Nu neglija nici faptul că pompă de carburant nu se răcește corespunzător atunci când există o cantitate insuficientă de combustibil în rezervor.

  • Nerespectarea cerinţelor de service semnalate de computerul maşinii

Șoferii ignoră reviziile periodice: schimburile / completările de lichide (antigel, lichid servo, lichid de frână), revizia de ulei la motor. Un ulei vechi, încărcat de impurităţi, circulă greu prin sistemul de răcire al turbinei, iar depunerile pot afecta axul turbocompresorului. Sunetul motorului (zgomotos), indicatorul din bord, nivelul de ulei şi depăşirea perioadei de un an sunt markeri pentru programarea unei revizii.

  • Martorii aprinşi în bord

Majoritatea şoferilor ignoră martorii aprinşi în bord şi consideră că soluţionarea ar fi o simplă resetare din computerul maşinii. În realitate, martorii neafișați nu garantează soluţionarea tehnică.

Dacă se aprinde martorul ABS, este obligatorie o vizită la service. O defecţiune la sistemul de ABS relevă că la frânări bruşte se poate pierde mai uşor controlul maşinii.

Martorul CHECK ENGINE aprins poate indică o defecţiune minoră la un senzor, un voltaj scăzut al bateriei, înfundarea supapei EGR, uzarea unor bujii sau fişe, dar și defecţiuni grave ale motorului. Se recomandă o diagnoză computerizată urgentă.

Așadar, doar câteva detalii ce țin de stilul de condus al șoferului pot preveni probleme ale unor părți importante ale mașinii.

Sfatul nostru este  să adoptați un stil de condus cât mai prudent și să fiți atenți la toate semnalele pe care vi le transmite mașina dumneavoastră.