Posted on

Care sunt piesele ce se schimbă cel mai des la o mașină?

Bine ați revenit pe blogul LocalizareAuto.ro!

Am revenit cu un articol din categoria celor despre îngrijirea autovehiculelor. Așa cum am mai menționat în articolele din aceeași categorie, informațiile pe care vi le prezentăm provin de la specialiștii cu care colaborăm. Subiectul zilei: schimburile frecvente la autoturisme. Care sunt piesele pe care le schimbăm cel mai des și care este  motivul pentru care o facem? 

Sfaturile cele mai pertinente, în privința momentului oportun pentru a schimba piesele de schimb, consumabilele și lichidele motorului, se găsesc în manualul de utilizare al mașinii. Există, însă, o serie de recomandări generale, care sunt potrivite cu o mare parte a celor emise de producători. În funcție de valoarea indicată de kilometraj, de stilul de condus și de calitatea drumurilor pe care a rulat mașina, se vor schimba piese precum:

  • uleiul și filtrul de motor: acestea se schimbă doar împreună, iar de obicei această operațiune are loc la cel mult 30.000 de kilometri parcurși. În cazul în care doriți să aveți certitudinea că asigurați mașinii un rulaj lin și o funcționare ce menajează propulsorul, puteți schimba lichidul și filtrul aferent la un interval maxim de 15.000 de kilometri parcurși. 
  • lichidul de servodirecție: punctul critic de la care este clar că lichidul de servodirecție trebuie înlocuit de urgență este înnegrirea acestuia. Schimbul trebuie să aibă loc la cel mult 100.000 de kilometri parcurși, dar o să fiți cel mai în siguranță dacă veți alege să faceți această operațiune la un interval de 50.000 de kilometri. 
  • lichidul de servo frână: acest fluid are un rol direct în asigurarea unui nivel de siguranță cât mai ridicat pe perioada rulării, așa că schimbarea lui nu trebuie întârziată deloc. Lichidul de frână nou va lua locul celui vechi odată ce acesta devine maroniu închis. 
  • filtrul de combustibil: această piesă are rolul de a proteja injectoarele de eventualele impurități ce s-ar putea găsi în carburant. În cazul în care el se înfundă, poate cauza o aprindere mai greoaie și chiar cedarea pompei de transfer. Această piesă de schimb trebuie reînnoită la cel mult 30.000 de kilometri, în funcție de calitatea carburantului, precum și de cea a piesei montate inițial pe mașină. 
  • filtrele de aer și polen: filtrul de aer menține curate circuitele motorului și trebuie înlocuit într-un interval cuprins între 10.000 și 30.000 de kilometri. Filtrul de polen reține praful și particulele cu potențial alergenic ce pot intra în mașină prin gurile aerotermei. 
  • bateria mașinii: această componentă dă semne de oboseală după cel puțin cinci ani de la instalare, iar acestea constau în pornirea mai grea a mașinii și în eventualele scurgeri ale fluidelor din interior. În cazuri extreme, chiar și după încărcare, bateria va rămâne fără curent, așa că soluția va fi tot achiziția uneia noi. 
  • plăcuțele de frână: când acestea își pierd suprafața de contact cu discul, nici acesta nu scapă fără uzură. În cazuri extreme, discul poate prezenta șanțuri și chiar deformări, așa că e posibil să fie nevoie să îl schimbați odată cu plăcuțele vechi, pentru a nu le deteriora și pe cele noi. În cazul în care rulați preponderent în mediul urban, este posibil să schimbați plăcuțele de frână la 10.000 de kilometri. 
  • freonul instalației de climatizare: dictată mai degrabă de funcționarea defectuoasă a instalației de climatizare, schimbarea freonului poate fi cauzată și de momentele lungi în care nu folosiți aerul condiționat. Pentru a evita cheltuielile inutile, este recomandat să verificați aparatul de aer condiționat în cadrul unei revizii complete odată la cel puțin doi ani. De asemenea, este bine să verificați sumar instalația imediat după ieșirea din iarnă. 
  • kitul de distribuție: în general, un kit de distribuție se schimbă la 90.000 de kilometri sau la o medie de cinci ani de utilizare a mașinii. În cazul modelelor cu distribuție pe lanț, nu pe curea, kitul se va schimba chiar la 180.000 de kilometri. Rolul acestei operațiuni este acela de a preveni ruperea curelei, ce va provoca, la rândul ei, lovirea supapelor rămase deschise de pistoanele aflate în mișcare. 
  • kitul de ambreiaj: acest ansamblu este format din discul de ambreiaj, placă de presiune, rulment și, în cazul unora dintre mașinile diesel, volanta. Apariția ambreiajului hidraulic a generat nevoia ca toate aceste piese să fie schimbate concomitent, iar intervalul ideal pentru această operațiune, în kilometri, este de cel puțin 150.000. Veți ști că trebuie să faceți această operațiune când pedala de ambreiaj va cupla din ce în ce mai sus. 

Acestea sunt cel mai des întâlnite situații și aspectele la care ar trebui să fim atenți. Urmează să mai abordăm astfel de subiecte și vă invităm să ne rămâneți aproape.