Bine ați revenit pe blogul LocalizareAuto.ro
După cu probabil deja știți, am început o nouă serie de articole despre îngrijirea autovehiculelor și cum putem evita ca părți ale acestora să se deterioreze. Am revenit cu a doua parte a articolului „mit sau realitate”. În primul articol am dezmințit câteva dintre miturile pe care le auzim frecvent despre cum trebuie să îngrijim mașinile, dar lista este încă lungă. Articolul este deja postat, iar dacă nu l-ați citit deja, vă invităm să o faceți aici.
Continuăm seria miturile pe care le auzim foarte des despre întreținerea mașinilor. „Benzina premium este cea mai bună pentru mașină” se spune foarte des. Șoferii încă mai cred că benzina cu cifra octanică mai mare va îmbunătăți performanța motorului. Benzina premium cu cifră octanică ridicată are adesea o formulă specială. Această formulă este destinată mașinilor cu motoare de înaltă performanță. Șoferii ar trebui să își pună întrebarea dacă dețin o astfel de mașină. În caz contrar, nu este niciun motiv clar pentru care să se cheltuiască bani în plus.
„Este nevoie de anvelope cu presiune mai mică” Acesta este un mit foarte comun. Raționamentul este să crească tracțiunea anvelopelor, împiedicând astfel alunecarea și pierderea controlul. Se pare că opusul este adevărat – anvelopele parțial dezumflate nu ajută vehiculul să obțină o tracțiune mai bună pe zăpadă sau gheață și pur și simplu îl fac să se comporte în moduri ciudate. Anvelopele dezumflate nu vor face decât să înrăutățească situația dacă mașina alunecă.
Continuă lista miturile pentru perioada de iarnă: „ Scoateți mașina din viteză când începeți să alunecați.” Categoric nu, asta doar va înrăutăți lucrurile. Singurele două instrumente pe care le avem pentru a ne ajuta atunci când alunecă mașina sunt accelerația și volanul. Scoaterea din viteză ar fi ca și cum am arunca un colac de salvare dintr-o barcă cu vâsle care se scufundă pentru a o ușura.
Schimbarea lichidului de transmisie la fiecare 80 000 km este un aspect despre care se discută des în rândul șoferilor. Lichidul de transmisie este o componentă importantă în sistemul de transmisie al mașinii. Acesta previne frecarea între anumite elemente ale sistemului de transmisie, permițându-le astfel să funcționeze la eficacitate maximă. Da, într-o anumită măsură este adevărat că lichidul de transmisie trebuie schimbat la fiecare 80 000 km. Partea bună este că, între timp, au apărut lichide de transmisie noi care au o durată de viață mai mare. Cele mai multe rezistă și până la 160 000 km. În sfârșit, partea cea mai bună este că există lichid de transmisie care nu are nevoie de schimbare, poate doar puțină completare atunci cand este nevoie. Important de știut este că unele mașini au nevoie de un tip specific de ulei. Ca de obicei, este recomandată consultarea manualului de producător al mașinii.
Pentru a dezminții sau a susține aceste mituri am consultat părerea specialiștilor din domeniu și ne-am informat din ceea ce aceștia ne-au pus la dispoziție.
Sunteți de acord cu ceea ce am reușit noi să aflăm? Vă așteptăm comentariile pentru a ne spune care este părerea dumneavoastră!