Login Clienţi

Reduceti Costurile cu parcul auto
cu minim 25% in fiecare luna
Investitia se recupereaza in primele 3-4 luni
după care vă aduce PROFIT constant !

Consumul de combustibil.
Explicatii, Legislatie....

 

Exista 3 variante de solutii tehnice pentru MASURAREA consumului de carburant la camioane, in functie de tipul vehicolului, marca si anul de fabricatie, dupa cum urmeaza:

 

1. Camioane mai noi de ~2004 dotate cu interfata FMS, activata.
La acestea se poate folosi GPS-ul model FMB640 , care se conecteaza direct la calculatorul de bord.
(de ex: Mercedes Actros, DAF, MAN, dar exclus Iveco, Renault)


2. a.Camioane care au computer de bord, (modele mai vechi de ~2006-2007 si care NU au interfata FMS, sau Iveco, Renault),
plus Camionete sau chiar turisme:

La acestea se poate folosi GPS-ul model FM 1100 impreuna cu Interfata CAN200 (99 €) care se potriveste cam la 90% din camioane si la un numar mare de camionete si turisme.
Lista autovehiculelor la care se poate folosi interfata CAN200.


b. La vehiculele la care nu se potriveste interfata CAN200, se foloseste GPS-ul FMB640 cu interfata FMS universala (199 euro)



3. Camioane vechi, sau utilaje care NU au computer de bord.
Pentru acestea, singura solutie de MASURARE a consumului este folosirea debitmetrului diferential (450 euro) care se conecteaza la GPS-ul FMB640

La camioane, consumul de carburant difera foarte mult cu incarcatura, si nu se poate estima cu precizie.

La utilaje consumul este calculat pe ora, caci majoritatea utilajelor nu se deplaseaza si nu se poate calcula un consum pe 100km. 

La restul vehiculelor, consumul se poate estima cu o precizie satisfacatoare, pe baza distantei parcurse si a consumului mediu introdus in sistem pentru fiecare masina, si se compara consumul dat de sistem cu alimentarile facute in acea perioada:

 


 

In aceasta varianta se poate folosi gps-ul FMB110, care este cel mai indicat pentru monitorizarea flotelor, avand cel mai bun raport pret/performanta.

Avem clienti care folosesc cu succes FM1100 si la camioane. Avand distanta data de sistem isi stabilesc consumul pe baza normelor interne.

Si la masinile mici se poate folosi GPS-ul legat la calculatorul de bord, insa cheltuiala suplimentara nu se justifica dupa parearea noastra. (GPS-ul care citeste datele este mai scump decat FM1100).



Vrem sa precizam faptul ca masurarea consumului NU se poate face cu sonde de nivel, orice v-ar spune cel care vrea sa vanda o astfel de solutie.

Sonda de nivel pare o varianta ieftina (~120 euro) insa cu ea se pot detecta doar variatiile nivelului de combustibil (nicidecum nu se poate masura consumul cu precizie), iar ETALONAREA este foarte dificila si costisitoare, caci presupune golirea rezervorului si turnarea a cate 20L motorina cu notarea valorilor sondei, pana la umplerea rezervorului, iar aceasta procedura ia cateva ore bune pentru un rezervor de 600L.

Doar daca soferul scoate din rezervor minim 10% din capacitatea rezervorului, se poate spune ca este un posibil furt, insa nu se poate spune cu certitudine,  pentru ca nivelul combustibilului in rezervor este puternic afectat de conditiile de drum (panta), de valurile create in rezervor (la curbe, depasiri, accelerari si decelerari bruste, etc) si chiar de temperatura exterioara.

Montarea si etalonarea sondei este de asemenea destul de dificila.

 

 

La o flota de 10 camioane, costul combustibilului poate depasi usor 700.000 de euro pe an (10 camioane, 15.000 km/luna/camion, 33% consum, 1.2 euro/litru). Iar o economie chiar si de 1% pe an justifica achizitia unui sistem de monitorizare prin GPS.
 


Determinarea consumului cu interfata FMS.
Interfata FMS este cea mai eleganta si mai moderna metoda de a prelua informatii despre consum direct de la calculatorul de bord al masinii. Este si cea mai ieftina solutie, insa nu toate masinile au interfata FMS chiar daca au calculator de bord.
Toate masinile moderne au bus CAN insa acesta nu este standardizat. In 2002, marii producatori de cap-tractoare (Daimler, MAN, Scania, DAF, Iveco, Volvo si Renault) au ales sa standardizeze bus-ul CAN astfel incat sa se poate obtine usor informatii utile de la calculatorul de bord. 
In prezent, interfata FMS poate fi citita (daca este activata) la cap-tractoarele produse de companiile enumerate mai sus, dupa anul 2005. Exista si interfete de la CANbus la FMS pentru restul vehiculelor (<3.5t, minivan-uri, furgonete, etc) insa FMS nativ functioneaza doar la cap-tractoare.
 

Aveti aici un grafic de nivel citit din calculatorul de bord, unde se vede un furt de carburant:

 

  grafic nivel carburant


 



 

Legislatie

OUG 22 din 20 August 2008:

 

ART. 8 (1) Societăţile comerciale, precum şi unităţile administraţiei publice locale şi centrale, care deţin mai mult de 25 de autovehicule, au obligaţia să dezvolte programe de monitorizare şi gestiune a consumului de carburanţi pentru grupul de vehicule deţinut. (2) în cazul entităţilor prevăzute la alin. (1), care deţin subunităţi (sucursale, puncte de lucru, precum şi alte sedii secundare) amplasate în mai multe puncte geografice, fiecare subunitate situată într-un punct geografic diferit de al celorlalte subunităţi este considerată din punctul de vedere al obligaţiilor ce îi revin ca unitate independentă dacă deţine mai mult de 25 de autovehicule, fiindu-i aplicabile prevederile alin. (1).

 

ART. 25 (1) Constituie contravenţii nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1) lit. a), b) şi c), art. 4-8 şi ale art. 9 alin. (1). (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează cu amendă de la 7.500 lei la 15.000 lei şi se aplică operatorului economic.

 

 

 

HG 670/04.07.2012, referitoare la modificarea Normelor de aplicare a Codului fiscal:
Deductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cu autovehiculele.

50% din cheltuielile privind combustibilul, pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depășească 3.500 kg și care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând și scaunul șoferului, aflate în proprietatea sau în folosința contribuabilului.
Prin excepție de la prezentele prevederi, cheltuielile privind combustibilul sunt integral deductibile în situația în care vehiculele respective se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenție, reparații, pază și protecție, curierat, transport de personal la și de la locul de desfășurare a activității, precum și vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenți de vânzări și de agenți de recrutare a forței de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv pentru desfășurarea activității de instruire în cadrul școlilor de șoferi;"


 


 

 

De ce veti economisi dupa implementarea solutiei noastre MINIM 50 EURO/auto /luna???

Este suficient sa identificati intr-o luna, macar un drum in interes personal al soferului de 300 km, gen Bucuresti Sinaia si retur si obtineti cel putin recuperarea costului de carburant de la sofer, adica 27 l = 35 Euro (calculat la un consum mediu de 9 litri la 100 km).

In exemplul nostru am calculat ca, in loc de un consum mediu de 9 litri/100 km vom avea un consum mediu de "doar" 9,6 litri/100 km din cauza condusului agresiv.

Deobicei, soferii au grija sa nu mai conduca sportiv sau cu viteze mari pentru a se incadra in consumul normat dar nu vor renunta la drumurile in interes personal, asa ca cea mai eficienta metoda este sa le refacturati combustibilul utilizat pentru drumuri in interes personal.

A doua economie imediata se obtine din calculul automat realizat de sistemul GPS legat de diferenta intre consumul normat si alimentarile cu combustibil REALE. Statistic, lunar veti avea o diferenta de minim 15 l de combustibil consumat in plus datorita mersului sportiv sau cu viteza mare, la un parcurs de 2.000 de km luna. Depasirea consumului normat real cu doar 7% inseamna un consum suplimentar de minim 14 l de combustibil la 2.000 km= 15 Euro, suma care poate fi refacturata si retinuta de la sofer (consumul creste de fapt cu pana la 20% din cauza mersului agresiv sau vitezei mari de deplasare.

 

Mai multe informatii:

    1. Eliminati furtul de combustibil

    furt de motorina

    Desigur ati vazut prin parcari sau pe drumuri, oameni care vand motorina cu canistra ...
    Sunteti sigur ca nu este motorina dvs.?


    Cu solutia noastra, dispozitivul GPS (FMB640) se poate lega la computerul de bord al autovehiculului (prin interfata FMS-CAN-BUS) si raporteaza permanent Nivelul Combustibilului din rezervor.
    In cazul in care apare o scadere brusca a nivelului, se emite o alarma de posibil furt de combustibil din rezervor.

    Accesand sectiune de rapoarte, oricand veti puteti analiza rapoartele cu nivelul si consumul total de combustibilului, pe orice perioada si puteti detecta orice furt de combustibil, indiferent cand si unde s-a intamplat.

     

    Interfata FMS-CAN bus senzor dut-e

    (99-199 euro)

    La unele autovehicule, chiar daca au calculator de bord, este posibil ca datele sa nu fie in format standard, sau vehiculul sa nu fi fost echipat din fabrica si cu interfata FMS optionala.
    In acest caz, se poate folosi acest dispozitiv, o interfata, care converteste datele in format standard FMS (J1939) pentru a putea fi citite  (Nivel Combustibil, Total Combustibil utilizat, Turatie motor, ...)
    La vehiculele mai vechi de 2006 este foarte probabil sa fie nevoie de aceasta interfata, iar la cele noi, aceasta este optionala si trebuie verificat daca vehiculul a fost dotat sau nu cu aceasta optiune.

     

    Sunt 2 tipuri de interfete:
    1. Interfata FMS universala (199 €) care se potriveste la mai toate camioanele, si se foloseste doar cu FMB640.

    2. Interfata CAN200 (99 €) care se foloseste cu FM1100 !! si se potriveste cam la 90% din camioane dar si la un numar mare de camionete si chiar turisme.
    Lista autovehiculelor la care se poate folosi interfata CAN200.

     

     

    Dispozitiv pentru citirea datelor din computerul de bord prin Inductie,

    fara contact direct. (49 euro)

    Probabil Singura Solutie din Romania care se poate folosi si la vehiculele aflate in Garantie:

     

    Daca autovehiculul este in garantie, si dispoztivul GPS sau interfata CAN nu se poate conecta direct la interfata CAN a calculatorului de bord (datele se citesc de pe doua fire disponibile in mufa de conectare a computerului de test: CanHigh si CanLow), va oferim o solutie inovatoare: CANGoClick© Un dispozitiv care citeste informatia din computer FARA CONEXIUNE DIRECTA, (ci doar prin infasurarea in jurul celor doua fire de la conectorul FMS-CAN-BUS).

    In acest fel, se elimina posibilele probleme legate de garantie, caci nu exista legatura fizica intre dispozitiv si instalatia electrica sau computerul de bord al autovehiculului.
    Acesta se foloseste evident doar impreuna cu dispozitivele care pot citi datele de pe FMS-Can-Bus (FMB640), sau cu interfata FMS descrisa mai sus, daca este necesara.

     

    Comandă

     

    sau Contactati-ne !


     

    Debitmetrul diferential

     

    O alta varianta folosita in urmarirea consumului de combustibil si detectarea si eliminarea furturilor este prin folosirea
    Debitmetrului diferential de combustibil (diesel)

    Eliminati furtul de combustibil la:  debitmetru

      * Toate tipurile de camioane
      * Vehicule de tractiune
      * Tractoare de diferite tipuri
      * Incarcatoare frontale, Buldoexcavatoare
      * Autogredere
      * Alte utilaje de constructii diesel
      * Utilaje tehnologice de transport
      * Instalatii fixe cu motoare diesel

     

    Debitmetru se foloseste la vehiculele, utilajele care nu au computer de bord
    (nu au interfata FMS-CAN BUS) de unde sa se preia nivelul combustibilului din rezervor.

    Conectat la dispozitivul GPS FMB640, acesta va transmite continuu Consumul Total de combustibil.
    Accesand sectiune de rapoarte, se compara consumul raportat de aparat cu cel efectiv si se detecteaza furturile de combustibil.

     

     


     

    Sonda litrometrica este o solutie alternativa de verificare a nivelului de carburant, care se foloseste doar la camioanele sau utilajele mai vechi care nu au computer de bord


    Avantajele masurarii consumului de carburant cu ajutorul sondelor litrometrice:

    • date exacte privind nivelul de carburant,
    • evidenta permanenta a nivelului (litri) de combustibil din rezervor
    • identificarea si combaterea furturilor prin compararea consumului real cu alimentarile de combustibil


    Important!
    Sondele litrometrice pot fi montate doar pe masini cu rezervor de forma paralelipipedica si inaltime de minim 38 cm.

     

    Diferenta de preţ intre sonda (cu tot cu montaj si etalonare) si interfata FMS este prea mica pentru a se justifica folosirea acestei metode la camioanele care au computer de bord.

    Aceasta se foloseste doar la camioanele sau utilajele mai vechi care nu au computer de bord.

     


     

     

    Localizarea Auto prin GPS ofera urmatoarele avantaje:

    • Localizarea prin GPS a pozitiei vehiculului,
    • posibilitatea introducerii de locatii personalizate pe harta (hot spot-uri: de ex: birou, depozit, client1, etc...)
    • posibilitatea obtinerii unei game largi de rapoarte ca: foi de parcurs, raport de viteze, stationare, dar si  rapoarte complexe cum ar fi: raport de consum, depasiri de viteza,
    • vizualizarea si controlul mai multor vehicule simultan, indiferent de numarul acestora
    • operare facila, fara a necesita vaste cunostinte IT                                  

     

      Reduceti costurile cu flota auto cu pina la 30%

         Cum ?
    2. Alte beneficii:
    • control activ al parcului auto
    • reducere costuri combustibili pana la 20-25%
    • management performant al flotei auto
    • eliminarea cazurilor de viteza excesiva si uzura parcului auto
    • reducerea numarului de ore suplimentare platite
    • reducerea costurilor operationale cu flota auto
    • eliminarea fraudei legate de timpul efectiv de munca

     

     

    Cateva exemple:

  • Vehicule Comerciale: Cunoasteti rutele si opririle (ore si locatii) masinilor dumneavoastra, de la inceputul si pana la sfarsitul zilei lucratoare.

  • Vehicule Utilitare: Cunoasteti unde este masina in orice moment, si puteti verifica pe unde a circulat, chiar si cu 12 luni in urma.
    Stiind unde va sunt vehiculele, puteti optimiza activitatea si puteti raspunde solicitarii urgente unui client.

  • Vehicule utilizate pentru distributie: Optimizati rutele de livrare, timpii de incarcare si descarcare. Identificati posibilele intarzieri pe parcursul zilei si anuntati clientului ora de sosire, printre altele.

  • Vehicule pentru transport angajati: Localizarea vehiculelor poate fi utilizata in orice firma unde angajatii folosesc masina companiei pentru a ajunge la serviciu.

  • Vehicule de transport marfa: Se poate sigura un transport al marfurilor mai eficient. De asemenea clientul poate fi informat despre timpul de sosire la destinatie al camionului/camionetei

 

 

   Avantaje oferite de sistemul de localizare prin GPS conectat la computerul de bord prin interfata FMS CAN-BUS

 

Dispozitivele dotate cu conector FMS-CAN aduc functionalitati si avantaje substantiale utilizatorilor cum ar fi:  raportarea distantei si a consumului de combustibil mult mai precis pe baza informatiilor din computerul de bord al vehiculului.

Tipuri de vehicule comerciale pe care se poate implementa solutia CAN-BUS:

Scania 4 series / R/P/T series

Volvo FL / FH / FM / BM

MAN TGA / TGM / TGL

DAF 95XF / LF / CF / XF / XF105

Iveco Daily / EuroCargo / Trakker / Stralis

Renault Premium / Midlum / Magnum

Renault Premium Advantage / Magnum Advantage

Mercedes Benz Atego / Axor / Actros / Citaro /Sprinter 211, 311 version >2005

Volvo USA FH / FT

Volkswagen Caddy / Transporter (T5) / Crafter

Ford Transit from 2006

sau orice alt vehicul dotat cu connector CAN-FMS.

 

Vedeti aici un tabel cu cele mai importante informatii citite din computerul de bord: tabel

 

 

Sfaturi utile:

  • Utilizati consumul mediu general pentru planificarea activitatii vehiculelor:

    din observatiile facute la vehiculele cu masa maxima autorizata de 40 t, la un regim de utlizare de peste 2500 km lunar sau 120 ore functionare in activitatea de constructii, sau 5000 de km in activitatea de transport rutier, consumul mediu are tendinta sa fie stabil indiferent de regimul de utilizare;


  • Monitorizati cu atentie turatia vehiculelor:

    regimul optim de turatie la autosasiurile de 350-450 HP (cai putere) este de 1250-1600 RPM, depasirea acestui regim de turatie duce la cresteri si cu 40% ale consumului.

  • Temperatura optima a motorului este de 80° C,  temperatura de 90°C este specifica regimului de utilizare intensiva si coreleaza cu turatia ridicata, analizati cu atentie aceste date.

 

 

Comanda